قرارداد تولید محتوا

در عصر حاضر اکثر کسب و کار ها برای بیشتر شناخته شدن به دنبال افراد تولید کننده محتوای ماهر هستند. ثبت قرارداد تولید محتوا شرایط خاص خود را دارد. به طور کلی می توان گفت، یک محتوای عالی نقش بسزایی در شناخته شدن و پیشرفت یک کسب و کار دارد. تولید محتوا انواع مختلفی از جمله، متنی، صوتی و تصویری دارد. که هر کدام به نحوه خاصی تاثیر گذار می باشند.

متخصصین تولید محتوا باید توانایی لازم در ایده پردازی، خلاقیت و تکنیک های بهینه سازی محتوا برای بیشتر دیده شدن را داشته باشند. در عین حال باید بتوانند مخاطب را به خواندن محتوا ترغیب کنند.

انواع قرارداد تولید محتوا

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تنظیم قرارداد تولید محتوا، علاوه بر شرایط خاص خود، انواع مختلفی نیز دارد. اما در ابتدا لازم است معنی تولید محتوا را توضیح دهیم. تولید محتوا به معنای خلق یک متن، ویدئو و یا صوت ارزشمند و منحصر به فرد میباشد که مخاطبان خاص خود را به خوبی جذب می کند. در حقیقت تولید محتوا با هدف رفع دغدغه‌ ها و نیازهای مخاطبان شکل می گیرد. تولید محتوای تصویری، متنی و صوتی، انواع مختلف تولید محتوا می باشد.

در اینجا نکته مهمی که باید ذکر شود این است که، در قرارداد تولید محتوا باید درج شود که تولید محتوا به چه صورت انجام می شود، به صورت متنی، ویدئویی و یا صوتی. توجه داشته باشید که تولید محتوا با جمع آوری محتوا تفاوت بسیار زیادی دارد. به طور کلی تولید محتوا به معنی خلق یک محتوای یونیک (منحصر به فرد) می باشد. اما جمع آوری محتوا به این گونه است که فرد اطلاعاتی در رابطه با موضوع مشخص شده جمع آوری می کند یا با ایجاد تغییراتی آن را منتشر می کند.

تولید محتوا بصری

این نوع از محتوا شامل گالری تصاویر می باشد که اطلاعاتی در مورد محتوای مورد نظر به شما می دهد. از مهم ترین نمونه های محتوای بصری، می توان به اینفوگرافی اشاره کرد.

تولید محتوا ویدئویی

در مورد از تولید محتوا، اطلاعات مد نظر محتوا گر به صورت ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. توجه داشته باشید که محتوا ویدیویی، تاثیر گذار ترین نوع محتوا می باشد و بهتر در ذهن کاربران ثبت می شود.

تولید محتوا پادکست

این نوع تولید محتوا از طریق شنیدن فایل صوتی بر ذهن مخاطب تاثیر می گذارد، به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد.

تولید محتوا متنی

محتوای متنی درواقع نوشته ای می باشد که از کلمات مختلف تولید شده است و اطلاعات جامعی از موضوع در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونگی قیمت گذاری در قرارداد تولید محتوا

یکی از نکات بسیار مهم در تنظیم قرارداد تولید محتوا، نحوه قیمت گذاری می باشد. در تولید محتوا، معمولا قیمت به صورت کلمه ای تعیین می گردد. یعنی بسته به تعداد کلماتی که شخص نوشته، در قرارداد تولید محتوا قیمتی تعیین می شود که فرد آن را دریافت می کند.

بندهایی که در تنظیم قرارداد تولید محتوا باید رعایت کنید

در تنظیم قرارداد تولید محتوا، نکاتی مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم، در ادامه این نکات را به صورت کامل توضیح می دهیم:

درج مشخصات طرفین قرارداد

مهم ترین موضوع در تنظیم قرارداد تولید محتوا، انتخاب طرف دوم قرارداد می باشد. به بیانی دیگر، اگر شخصی یک سایت فعال یا شرکت داشته باشد، نیاز دارید که شخصی متخصص در زمینه مورد نظر را استخدام کنید.

ذکر موضوع قرارداد

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در تنظیم قرارداد، تعیین موضوع قرارداد به همراه جزئیات می باشد. برای مثال موضوع قرارداد تولید محتوا، می تواند محتوای تصویری، متنی، ویدئویی و پادکست باشد که باید با تمام جزئیات در قرارداد ذکر شود.

مدت زمان اعتبار قرارداد

درج زمان اعتبار قرارداد بسیار مهم می باشد و باید به صورت دقیق و شفاف بیان شود. ممکن است قرارداد تولید محتوا به صورت پروژه ای باشد و زمان قرارداد برای شما اهمیتی نداشته باشد، اما بهتر است در قرارداد یک بازه زمانی تعیین کنید.

شرایط پرداخت مبلغ قرارداد

در تنظیم هر قراردادی، مبلغی مشخص برای آن قرارداد تعیین می شود که باید به طور کامل پرداخت شود. لازم به ذکر است که شرایط پرداخت می توانند گوناگون باشد، مانند ساعتی، قسطی، روزانه، هفتگی، ماهانه یا در آخر کار، اما به خاطر داشته باشید که به هر نحوی که برای پرداخت دست مزد توافق کرده اید، باید در قرارداد ذکر شود.

تعهدات طرفین قرارداد

طرفین قرارداد یعنی کارفرما و مجری، موظف می باشند که به بند های ذکر شده در قرارداد به طور کامل عمل کنند. برای اینکه قرارداد تولید محتوا را اصولی تولید کنید می توانید با وکیل آنلاین ارتباط برقرار کنید و نحوه صحیح انعقاد قرارداد را از کارشناس بپرسید.

 

نکاتی که در تنظیم قرارداد تولید محتوا باید رعایت کنیم

  •  در قرارداد تولید محتوا، همانطور که در قسمت بالا اشاره کرده ایم، طرفین قرارداد باید به وظایف خود به طور کامل عمل کنند و همچنین این وظایف باید به صورت کامل در قرارداد ذکر شود.
  • موضوع قرارداد باید با توجه به محتوای تولیدی تعیین شود.
  •  نحوه پرداخت دستمزد در قرارداد تولید محتوا، انواع مختلفی دارد که باید در قرارداد ذکر شود.
  •  نکاتی که درباره نحوه تحویل محتوا می باشد، باید در قرارداد یا به صورت یک پیوست در کنار قرارداد درج شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:90)

9 − 6 =