قرارداد اجاره دفتر کار

یکی از مهم ترین مسائلی که قبل از شروع هر کاری باید انجام دهیم و به آن نیازمندیم، تهیه دفتر کار می باشد. ثبت قرارداد اجاره دفتر کار، مانند همه قرارداد ها قوانین خاصی دارد که طرفین موظف به رعایت آن می باشند. همیشه افراد این توانایی را ندارند که ملک مستقلی برای شروع فعالیت خود خریداری کنند، بنابراین ناچار هستند از سایر گزینه‌های پیش روی خود استفاده کنند و این گزینه ها همان اجاره می باشد. در واقع برخی از صاحبان کسب‌ و کار به دنبال اجاره دفتر کار به‌صورت مستقل هستند و قصد ثبت قرارداد اجاره دفتر کار دارند.

دفتر کار ملکی می باشد که شما در آن اجازه فعالیت های اقتصادی را خواهید داشت و به همین منظور موظف هستید با صاحب ملک، قرداد اجاره دفتر کار تنظیم کنید.

قرارداد اجاره دفتر کار چیست؟

قرارداد اجاره، قراردادی است که در آن صاحب ملک به دلیل عدم استفاده از ملک خود ترجیح می‌دهد در مقابل دریافت مبلغی، ملک خود را در مدت زمان معلوم در اختیار شخصی قرار دهد.

 

کارایی قرارداد اجاره دفتر کار

مهمترین سوالی که در ذهن افراد پیش می آید این است که چه کسانی به دنبال ثبت قرارداد اجاره دفتر کار می باشند؟

پاسخ این سوال بسیار ساده می باشد، می‌توان گفت که صاحبان کسب‌وکاری که ملک شخصی برای شروع فعالیت خود ندارند ولی از سرمایه خوبی برخوردار می باشند مخاطبان اصلی این قرارداد هستند.

در عین حال اگر صاحبان کسب و کار سرمایه کافی برای اجاره ملکی برای شروع کار خود نداشته باشند، می توانند از فضا های اشتراکی استفاده کنند.

چگونگی تنظیم قرارداد اجاره دفتر کار

هر قراردادی از چندین ماده مختلف تشکیل می‌شود که هر یک از آن‌ها به موضوع مهمی از قرارداد اشاره دارد. هر قرارداد بین دو طرف تنظیم می شود. طرفین قرارداد می توانند حقیقی یا حقوقی باشند.

در قرارداد اجاره دفتر کار، افراد باید تمام اطلاعاتی که باعث شناسایی کامل موضوع قرارداد می شود را به طور کامل در قرارداد درج کنند تا از اختلافات احتمالی در آینده جلوگیری شود.

مدت زمان اعتبار قرارداد اجاره دفتر کار

یکی از مهم ترین بند های قرارداد که باید به صورت کامل، دقیق و واضح بیان شود، مدت زمان اعتبار قرارداد می باشد. و طرفین قرارداد باید این موضوع را در نظر بگیرند که قرارداد اجاره فقط برای بازه زمانی مشخصی تنظیم می شود.

 

مبلغ ثبت شده در قرارداد اجاره دفتر کار

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که باید خیلی واضح و دقیق درج شود، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن می باشد. معمولا در اجاره اینگونه است که مبلغی را به عنوان پول پیش تعیین کرده و سپس هر ماه مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت می کنند. البته توجه داشته باشید که تنها شیوه پرداخت این نمی باشد و طرفین می توانند شیوه های دیگری را انتخاب کرده و به توافق برسند. یکی از این شیوه ها رهن نامیده می شود. رهن این گونه است که مستاجر فقط مبلغی را به عنوان پول پیش می دهد و دیگر اجاره نمی دهد.

کلام آخر

با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد، به اهمیت تنظیم قرارداد اجاره دفتر کار برای صاحبین کسب و کار و برخی از ویژگی‌های آن پی بردیم. لازم به ذکر است که تنظیم قرارداد اجاره دفتر کار نیازمند دانش، تخصص و مهارت در این زمینه است و شما میتوانید برا تنظیم قراداد از خدمات سایت آذرداد کمک بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:90)

1 × 2 =